loginvolg ons: 
    Instagram
Informatie over VMHC Spitsbergen
Klik voor meer informatie over de betreffende categorie
 
03 Organisatie (10) 
06 Huisregels en gedragscode (3) 
09 Arbitrage (1) 
10 G-Hockey (1) 
12 Hockey jongste jeugd (1) 
13 Hockey jeugd (1) 
14 Hockey senioren (1) 
15 Trimhockey (1) 
16 Zaalhockey (6) 
17 Informatie voor Coaches (4) 
18 Het gebruik van deze website (4) 
19 Het Weer (2) 

 

Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected]



03 Organisatie 
- Organisatieschema 
  schema organisatie

Voor bestuurs- en commissieleden bestaat een overzicht met uitgebreide informatie over taak- en functieomschrijving. Deze is te vinden in LISA onder documenten > algemene informatie. 
 
a) Voorzitter 
 
  • Aanspreekpunt t.a.v. bestuurszaken (persoonlijk, telefonisch en schriftelijk c.q. per e-mail)
  • Vertegenwoordigen van de vereniging naar buiten toe (KNHB, Gemeente, andere verenigingen, et cetera)
  • Vertegenwoordigen van het bestuur naar de leden + vrijwilligers
  • Leiden van bestuursvergaderingen (1 x per maand) en AlgemeneLedenvergaderingen (2 x per jaar) + verantwoordelijk voor de besluitvorming
  • Coördineren, delegeren en sturen van de bestuurstaken
  • Stimuleren van en leiding geven aan bestuursleden
 
b) Penningmeester 
 
  • Inning contributie bij de leden
  • Facturering sponsoren/overige inkomsten
  • Facturering overige inkomsten
  • (Meerjaren)begroting opstellen
  • Voeren financiële administratie
  • Advisering financieel beleid
  • Activiteitenbegrotingen commissies controleren
  • Budget voor commissies vaststellen
  • Financiële overzichten opstellen (per activiteit, per commissie, totaal)
  • Financieel jaarverslag maken (in/na overleg met de kascommissie)
  • Betalingen aan leveranciers o.b.v. geleverde goederen en diensten
  • Declaraties (laten) checken en uitbetalen
  • Afstorten contante baromzet bij bank
  • Voorraadadministratie
  • Toezien op periodieke afrekening barrekeningen seniorenteams
  • Toezien op indiening aanvraag jeugdsubsidie door Ledenadministratie
  • Onderhouden contacten met gemeente, banken, SWS en zorgdragen voor vereiste rapportages
 
c) Secretaris 
 
  • Aanspreekpunt t.a.v. bestuurszaken (persoonlijk, telefonisch en per e-mail)
  • Verzorgen van notulen en archiveren
  • Verantwoordelijk voor het (doen) voeren van de ledenadministratie
  • Verantwoordelijk voor het wedstrijdsecretariaat
  • Verantwoordelijk voor het scheidsrechterssecretariaat
  • Verantwoordelijk voor strafcommissie
 
d) Coördinator Facilitaire Zaken 
 
  • Organisatie van de bardiensten
  • Aansturing van de commissies
  • Aansturing van de barcoaches
  • Zorgdragen voor schoonmaak clubgebouw
  • Uitvoering regelgeving (HACCP/alcohol/openingstijden)
  • Zorgdragen voor inkoop
  • Zorgdragen voor aankleding en sfeer clubgebouw
  • Zorgdragen voor onderhoud accommodatie
  • Beheer van de materiaal
  • Onderhoudswerkzaamheden (bv. borstelen kunstgras)
  • Budgetcontrole bar/materieel/accommodatie
 
h) Scheidsrechterscommissie (o.v.v. secretaris) 
 
  • Het organiseren van scheidsrechterscursussen
  • Het zorgdragen voor voldoende Bondscheidsrechters binnen de vereniging
  • Verantwoordelijk voor de spelregels binnen de vereniging en het organiseren van briefings, internet, e-mail, etc om de eventuele spelregelwijzigingen bij de vereniging bekend te maken
  • Scheidsrechtersindelingen verzorgen voor de wedstrijden
  • Begeleiden en beoordelen van de scheidsrechters
  • Jeugdleden vertrouwd maken met het fluiten (C-jeugd)
  • Het organiseren van de spelregelkennislijst J-jeugd tot en met de scheidsrechterskaart binnen de vereniging.
  • Scheidsrechters door middel van bijscholing en beoordeling naar een hoger niveau brengen
 
i) Wedstrijdsecretariaat (o.v.v. secretaris) 
 

 

Het wedstrijdsecretariaat werkt volgens de richtlijnen van de Nederlandse Hockeybond. VMHC Spitsbergen heeft 2 wedstrijdsecretarissen, één voor de Jongste jeugd, en één voor de Jeugd en Senioren.
Kenmerkend voor de werkzaamheden van het wedstrijdsecretariaat is veel contact met ouders, wedstrijdleiding en coaches. Daarnaast zijn alle werkzaamheden vanuit huis uit te voeren. 

De taken van het wedstrijdsecretariaat
 
  • Inplannen van alle wedstrijden (ook de oefenwedstrijden)
  • Gereedmaken wedstrijdformulieren (invullen basisgegevens zoals datum wedstrijd, tijdstip, wedstrijdnummer)
  • Afhandelen van de wedstrijdformulieren (waaronder zorgen dat de juiste formulieren op het juiste moment met de juiste gegevens weer in bezit van de Hockeybond komen)
  • Eindstanden en overige gegevens invoeren op de site van de KNHB
  • Controleren van de juistheid van de gegevens en zo nodig zorgen dat ze correct zijn
  • In overleg met de scheidsrechtercommissaris(sen): de aanvangstijdstippen van de thuiswedstrijden vast te stellen; deze tijdstippen tijdig aan de betrokken tegenpartij(en), de barcommissie, en zo nodig aan de materialencommissie te melden, alsmede middels verenigingsconvocatie aan alle betrokkenen bekend te (doen) maken; afgelasting(en) van wedstrijden ten spoedigste aan de betrokken tegenpartij(en), scheidsrechters, coaches en aanvoerders van de verenigingselftallen, alsmede aan de barcommissie te (doen) melden
  • Alle verdere werkzaamheden in verband met zijn/hun functie te verrichten, zoals het terstond aan de strafcommissie melden van wanordelijkheden en onregelmatigheden tijdens wedstrijden, of die het bestuur in dat kader opdraagt
 
j) Ledenadministratie 
 
  • Ten behoeve van de vereniging het ledenbeheer uitvoeren (inschrijven van nieuwe leden, muteren van lid gegevens ingeval van wijzigingen)
  • Eerste contact met aspirant leden via mail
  • Inschrijvingen van aspirant leden en mutaties via de website verwerken (na instructie door de webcommissie)
  • Genereren van facturatie-informatie
  • Doorgeven van ledenmutaties aan organisatieonderdelen
  • Communicatie met de KNHB m.b.t. ledenadministratie
 
k) Strafcommissie (o.v.v. secretaris) 
 
  • het adviseren aan het bestuur omtrent op te leggen straffen ingeval leden of wettelijk vertegenwoordigers daarvan handelen in strijd met de Statuten, het Huishoudelijk Reglement of door het bestuur of de algemene vergadering genomen besluiten
  • het opleggen van straffen aan leden, die om ongeldige redenen
    • hun verhindering om bij een wedstrijd te verschijnen niet, te laat of op onjuiste wijze meldden;
    • niet of niet tijdig verschenen bij een wedstrijd;
    • zich schuldig maakten aan wangedrag voor, tijdens of na een wedstrijd
  • het opleggen van straffen aan leden of wettelijk vertegenwoordigers daarvan die handelden in strijd met hun verplichting jegens enige commissie van de vereniging door bijvoorbeeld niet of niet tijdig te verschijnen voor een bardienst, rijden of fluiten. De strafcommissie is bevoegd om in voorkomende gevallen af te wijken van hetgeen in dit lid is gesteld.
  • het melden bij en onderhouden van contacten ter zake opgelegde straffen met:
    • de bond voor zover procedureel door deze voorgeschreven,
    • het bestuur;
    • de wedstrijdsecretaris en de coach van het elftal waartoe de gestrafte behoort;
    • de Technische Commissie, de Seniorencommissie en de aanvoerder van het elftal waartoe de gestrafte behoort, ingeval de straf werd opgelegd aan een seniorlid;
    • de Juniorencommissie, ingeval de straf werd opgelegd aan een juniorlid;
    • de betrokken commissie van de vereniging, ingeval de straf werd opgelegd wegens handelen in strijd met een verplichting jegens enige commissie van de vereniging.

 De straffen kunnen zijn:

1.       berisping;

2.       extra diensten, zoals bardienst, rijden of fluiten;

3.       schorsing voor één of meer wedstrijden.

Geldboetes die door de KNHB aan een speler worden opgelegd komen voor rekening van de betreffende speler of diens wettelijk vertegenwoordiger.

 
l) Ledenwerving (o.v.v. penningmeester)